Uitdaging
Dat onze Belgische winters grijs en somber zijn, moeten we je vast niet vertellen. Maar wist je ook dat dat kwalijke gevolgen voor onze gezondheid heeft? Maar liefst 8 op de 10 Belgen kampt door dit gebrek aan zonlicht met een tekort aan vitamine D — vaak zonder het zelf te beseffen. Nochtans is vitamine D ontzettend belangrijk voor het behoud van sterke botten en tanden, onze spieren én ons immuunsysteem.
Met Fultium 2000 biedt EG het perfecte voedingssupplement om je dagelijkse portie vitamine D op peil te houden of aan te vullen wanneer je een tekort hebt. Voor kinderen vanaf 3 jaar lanceerde EG Fultium Junior, suikervrije gummy’s met een hoeveelheid vitamine D op kindermaat. Maar hoe maken we mensen bewust van het belang van vitamine D en hoe laten we hen kennismaken met de zon in een doosje: het Fultium-gamma?
Aanpak
Het is een opvallend fenomeen: als de schaarse zon zich tijdens de wintermaanden toch eens laat zien, proberen we de kleinste zonnestraal krampachtig te volgen. Terrasjes worden — ondanks barre temperaturen — massaal gevuld en we trekken met z’n allen onze wandelschoenen aan.
Met de propositie ‘Haal deze winter de zon in huis met Fultium 2000’ speelden we in op deze herkenbare situatie. De zeldzame, deugddoende zonnestraal vormde de gele draad in alle visuals en het uitgangspunt van onze tv-spot.
Voor Fultium Junior mocht het gerust wat speelser. Daarom animeerden we de bestaande figuurtjes met het oog op videocontent.
Naast de tv-spot, die op alle mediakanalen verscheen in beide landstalen, creëerden we een key visual en tal van digitale assets waaronder social ads, banners en digital ads. De campagne zal ook komende winter weer de zon in alle Belgische huizen halen.