De uitdaging
Charlie’s Choice zijn premium hondenbrokken die gekauwd, geschrokt en gesnuffeld worden door vlijtige viervoeters over heel België. Het hondenbrokkenmerk werd in 2023 opgericht door Aveve. Dallas kreeg de opdracht om Charlie’s Choice te lanceren en te positioneren in België. De focus lag op jonge gezinnen en de uitdaging bij de stevige concurrentie in het segment hondenbrokken.
De aanpak
De brokken zijn écht goed voor honden en vrij van ‘vulsel’ waar niemand, en zeker je hond niet, beter van wordt. Met de baseline ‘A pet nose best’ en de missie ‘alleen het allerbeste voor je hond’, gingen wij aan de slag om van Charlie’s Choice het neusje van de zalm te maken voor honden en hun baasjes in België.
Charlie’s Choice kreeg een speelse merkidentiteit en een al even kwispelende ambassadeur: Charlie de bordercollie. Hij speelde de hoofdrol in de brandvideo die via een sterke social campagne werd verspreid op alle onlinekanalen. Het strategisch startpunt van deze lanceringscampagne was het inzicht dat huisdieren tegenwoordig volwaardige gezinsleden zijn. Ze verdienen daarom alleen het allerbeste.
Om de awareness rond Charlie’s favoriete brokken te vergroten, lanceerden we parallel een influencercampagne. De honden kregen doggiebags vol goodies en ook hun baasjes kregen wat leuks. Deze influencers werden op Werelddierendag ook uitgenodigd voor Charlie’s Choice Doggy Dream Day. Het event was een droom voor elk hondje: een nagelsalon, een snuffelparcours, een photobooth en overheerlijke puptails en pupcakes. De verzamelde content werd in een always-on campagne ingezet doorheen het jaar.
In 2024 werd deze winnende strategie van influencers, events en content verder geoptimaliseerd en ingezet voor waftastische resultaten. Zo voorzagen we een road tour, een birthday shoot en zomerevents. Only the best is good enough.
De unieke grafische stijl van Charlie’s Choice komt perfect tot uiting op elke drager.
Anthony Buyssens
Head of Design chez DALLAS