Deltalight

Deltalight en Dallas schijnen een licht op vermijdbare blindheid.

Creative concept

Brand strategy

Hoe creëer je als bedrijf een krachtig symbool dat medewerkers, klanten én partners inspireert tot actie?



Expertise

Creative concept

|

Brand strategy

|

 

Uitdaging 

Deltalight staat wereldwijd bekend om zijn gedurfde en high-end architecturale verlichtingsoplossingen. Het Belgisch familiebedrijf heeft als missie licht in te zetten als een middel om niet alleen ruimtes, maar ook levens te verlichten. 

Die overtuiging inspireerde het bedrijf om samen met ons een initiatief op te zetten dat verder reikt dan design. Naast het uitwerken van een pakkende campagne was het enthousiasmeren van de interne medewerkers cruciaal. Want een sterke actie begint van binnenuit.

Aanpak 

Samen met Deltalight ontwikkelden we de campagne #ReflectingLights. Het concept had één duidelijke missie: een licht schijnen op toegankelijke oogzorg voor iedereen. Want in Sub-Sahara-Afrika lijden maar liefst 4,5 miljoen mensen aan een vorm van vermijdbare blindheid – een probleem dat vraagt om actie en bewustwording.

Om de missie te vertalen naar iets tastbaars en inspirerends, bedachten we samen de #ReflectingLights-pin. Deze pin, gemaakt van dezelfde reflecterende folie die Deltalight in zijn verlichtingsoplossingen gebruikt, symboliseert licht en zichtbaarheid. Het ontwerp en de productie gebeurden volledig inhouse bij Deltalight.

En de campagne wordt met succes omarmd! Medewerkers dragen de pin met trots als symbool van hun gezamenlijke missie. Daarnaast bieden ze de pins ook aan als geschenk aan klanten, om gesprekken op gang te brengen en bewustzijn te creëren voor de missie van Light for the World, het goede doel achter dit initiatief.

Resultaat 

De #ReflectingLights-campagne weet op meerdere niveaus impact te maken. Intern zorgen de boodschap en de pin voor trots en verbondenheid bij de medewerkers van Deltalight. Extern brengt de campagne het belang van oogzorg op de kaart bij klanten en partners.

Het is fantastisch om te zien hoe Deltalight met het creatieve concept aan de slag is gegaan en hoe hun medewerkers deze boodschap omarmen. De gehele campagne is een schoolvoorbeeld van co-creatie tussen klant en agency.

Peter Speltens

Strategisch directeur bij Dallas

Wil jij ook bijdragen aan betere oogzorg in Sub-Sahara-Afrika? Klik hier om Light for the World te steunen.

Dallas_case_Deltalight_onder_1280x787
cta_background

Tune in voor een vrijblijvende afspraaksessie.

Eerlijk? Wij zien jouw case ook al bovenaan ons lijstje pronken! Tune dus snel in en maak een afspraak.