Uitdaging
Onvoldoende universiteitsstudenten kiezen voor het vak bedrijfsrevisor. De reden? Het beroep bedrijfsrevisor heeft bij hen een saaie bijklank. En voor je zegt “Bedrijfsrevi-wat?”, even wat context: een bedrijfsrevisor voert audits uit en controleert jaarrekeningen en duurzaamheidsrapporten. Kortom, hij of zij houdt de economie gezond, groen en betrouwbaar.
Allesbehalve saai dus, meent het Instituut van de Bedrijfsrevisoren (IBR). De job is zinvol, uitdagend én impactvol. Het was aan ons om die negatieve bijklank rond het beroep te tunen naar een lofzang bij studenten en jonge accountants.
Aanpak
De nieuwe generatie zoekt naar carrières met impact. Een job waarmee je een positieve stempel drukt op de samenleving. Dat komt goed uit, want als bedrijfsrevisor doe je niets anders. Dat strategische inzicht vertaalden we naar een creatieve tagline: Tel Mee. Word Bedrijfsrevisor.
De aanpak was digital first. In awareness toonden we met slimme en pertinente headlines aan hoe je als bedrijfsrevisor een directe impact hebt op de samenleving. Waarna we concreter ingingen op hoe een stage en een job als bedrijfsrevisor eruitzien. Dit deden we met behulp van snappy videocontent gemaakt door en voor studenten. Met nadruk op TikTok-trends en Instagram-formats.
De laatste fase vroeg om activatie. Weg van dat scherm!
We organiseerden een event in Kinepolis om jongeren te enthousiasmeren als bedrijfsrevisor, gehost in studentensteden Leuven en Luik. Met onder andere topsprekers zoals Paul de Grauwe en Kamal Kharmach werd de avond een groot succes.
Met de rebranding willen we de jongere doelgroep aanspreken waarin we op zoek gaan naar nieuwe bedrijfsrevisoren. Die zijn namelijk nogal wat gewoon op het gebied van design en uitstraling.
Anthony Buyssens
Head of Design DALLAS