IBR

Vanaf nu tellen bedrijfsrevisoren mee

Brand activation

Event

Brand strategy

Content creation

Social media

Video production

Hoe maak je het beroep van bedrijfsrevisor weer aantrekkelijk bij een doelgroep die al met informatie overstelpt wordt? Op een manier die tegelijk activerend en voldoende social savvy moet zijn.

Expertise

Creative concept

|

Campaign strategy

|

Production

|

Branding

|

Design

|

Digital strategy

|

Social media marketing

|

Dallas_case_IBR_homepage_1280x460

 

Uitdaging 

Onvoldoende universiteitsstudenten kiezen voor het vak bedrijfsrevisor. De reden? Het beroep bedrijfsrevisor heeft bij hen een saaie bijklank. En voor je zegt “Bedrijfsrevi-wat?”, even wat context: een bedrijfsrevisor voert audits uit en controleert jaarrekeningen en duurzaamheidsrapporten. Kortom, hij of zij houdt de economie gezond, groen en betrouwbaar.

Allesbehalve saai dus, meent het Instituut van de Bedrijfsrevisoren (IBR). De job is zinvol, uitdagend én impactvol. Het was aan ons om die negatieve bijklank rond het beroep te tunen naar een lofzang bij studenten en jonge accountants.

Aanpak 

De nieuwe generatie zoekt naar carrières met impact. Een job waarmee je een positieve stempel drukt op de samenleving. Dat komt goed uit, want als bedrijfsrevisor doe je niets anders. Dat strategische inzicht vertaalden we naar een creatieve tagline: Tel Mee. Word Bedrijfsrevisor.  

 
De aanpak was digital first. In awareness toonden we met slimme en pertinente headlines aan hoe je als bedrijfsrevisor een directe impact hebt op de samenleving. Waarna we concreter ingingen op hoe een stage en een job als bedrijfsrevisor eruitzien. Dit deden we met behulp van snappy videocontent gemaakt door en voor studenten. Met nadruk op TikTok-trends en Instagram-formats.

 

De laatste fase vroeg om activatie. Weg van dat scherm!  
We organiseerden een event in Kinepolis om jongeren te enthousiasmeren als bedrijfsrevisor, gehost in studentensteden Leuven en Luik. Met onder andere topsprekers zoals Paul de Grauwe en Kamal Kharmach werd de avond een groot succes.

Met de rebranding willen we de jongere doelgroep aanspreken waarin we op zoek gaan naar nieuwe bedrijfsrevisoren. Die zijn namelijk nogal wat gewoon op het gebied van design en uitstraling.

Anthony Buyssens

Head of Design DALLAS

Dallas_case_IBR_onder_1280x787
cta_background

Tune in voor een vrijblijvende afspraaksessie.

Eerlijk? Wij zien jouw case ook al bovenaan ons lijstje pronken! Tune dus snel in en maak een afspraak.