Uitdaging
Na bijna een eeuw kan Meli terugblikken op een rijk verleden. Maar in een snel evoluerende en competitieve honingmarkt, staat zelfs zo’n gevestigde waarde voor een uitdaging: hoe stoom je je als icoon klaar voor de toekomst? Met respect voor de Meli-smaaktraditie sleutelden we aan de positionering en de branding van het merk. Het doel? Zich duidelijk onderscheiden van andere merken om top of mind te blijven bij honingliefhebbers en een aanstormende jongere doelgroep aanspreken.
Aanpak
Als basis voor de herpositionering lanceerden we een nieuwe baseline die de merkbelofte weerspiegelt: ‘De lekkerste honing. Van de hele wereld.’ Met deze lijn en het aangescherpte merkverhaal focussen we op de Meli-smaakbeleving. Daarnaast verwijzen we naar het internationale speelveld van het merk. Meli gaat namelijk vér om de beste honingproducten ter wereld te maken, ook letterlijk. De Meli Smaakmeesters zijn constant op zoek naar de beste imkers ter wereld die hun bijen in alle vrijheid laten bestuiven op de meest bloemrijke weides. Uit de nectar van deze bloemen halen ze dan de allerfijnste honing. En vóór de Meli Honing in de winkels belandt, wordt hij eerst nog geproefd en goedgekeurd door diezelfde Smaakmeesters.
Het nieuwe logo is een verwijzing naar de merkbelofte en naar de rijke Meli-smaaktraditie. De bekende bijenkorf bleef de basis en zorgt voor instant herkenning. Het nieuwe font voegt de nodige speelsheid toe, een knipoog naar het kleurrijke Meli-park dat bij heel wat Belgen voor mooie herinneringen zorgde. Het logo bouwden we modulair op zodat we de verschillende elementen afzonderlijk kunnen gebruiken: de letter ‘M’, het woordlogo, de korf, …
De rebranding was slechts een eerste stap. We pakten ook de website van Meli grondig aan en gaven die een inhoudelijke en visuele make-over. Dat tweede deden we met een mix van lifestyle- en AI-beelden. Een beeldtaal die we doortrekken in de always on-posts en in de boost-campagnes op de social kanalen.
Resultaat
In 2025 viert Meli zijn 100-jarig bestaan. Het uitgelezen moment om het merk opnieuw duidelijk op de kaart te zetten. De rebranding is slechts het begin van onze mooie samenwerking. Stay tuned dus voor een zwerm aan creatieve Meli-campagnes!