POMAX

Soul in your home

Social media marketing

POS

Video

Design

Hoe ga je als interieurmerk opnieuw de verbinding met je doelgroep aan? En hoe positioneer je je in de bomvolle internationale markt? Met een authentieke brand strategy boordevol ‘soul’.

Expertise

Creative concept

|

Campaign strategy

|

Production

|

Branding

|

Design

|

Digital strategy

|

Social media marketing

|

Scherm­afbeelding 2024-08-19 om 15.36.40

De uitdaging

Sinds 1993 creëert het Belgische Pomax woonartikelen voor designliefhebbers in meer dan 80 landen. Het internationaal befaamde merk moet daarbij opboksen tegen heel wat andere interior brands in binnen- en buitenland. Hoe (her)positioneer je je dan als merk? En hoe val je op in die sea of sameness? Tijd om de brand strategy en de Pomax-beeldtaal scherp te stellen.

De aanpak

In samenwerking met MakeOut Studio organiseerden we workshops om af te stemmen met Pomax. Op basis van die brainstorms ontstond de nieuwe brand strategy met een sterke focus op authenticiteit. We positioneerden Pomax als schepper van objecten die je toelaten om je eigen ‘Soul Story’ te schrijven. Met hun interieurproducten ben je immers in staat om een thuis te creëren waar je je bijzondere zelf kan zijn. Met al je herinneringen, emoties en onvolmaaktheden.

De brand strategy vertaalden we in een visuele beeldtaal die aansluit bij het Pomax-universum: warm, sfeervol, eclectisch en met kleine imperfecties.

Vervolgens creëerden we op basis van het vernieuwde brandbook een beursstand voor Maison&Objet in Parijs. Als eyecatcher projecteerden we daar een brand movie om het Pomax-verhaal kracht bij te zetten. Voor die video gingen we de samenwerking aan met Studio Alfons Meyer, een regisseursduo dat beelden op pellicule schiet. Hoewel analoog gedraaid, vormde de video het perfecte medium om digitaal in te zetten op social media én in de showroom.

Na de beurs volgden ook de verdere uitwerking van brand assets zoals product fiches en shop-in-shop designs.

Met Pomax schep je sfeer in een ruimte. Die sfeer of ‘soul’ werd tot voorkort vooral vertaald in product- en interieurbeelden. Maar hoe voelt die ‘soul’ aan als we geen Pomax producten tonen? Hoe klinkt dat in muziek? Een stem? We gingen samen met de klant op zoek naar de juiste tonaliteit.

Seb De Roover

Creative Director Dallas

Scherm­afbeelding 2024-08-19 om 15.37.58

 

cta_background

Tune in voor een vrijblijvende afspraaksessie.

Eerlijk? Wij zien jouw case ook al bovenaan ons lijstje pronken! Tune dus snel in en maak een afspraak.