Om die campagnelijn tot leven te brengen, maakten we een spot met een compilatie van herkenbaar fietsleed: putten in de weg, modder op de baan en snot uit de neus. Als troost is er gelukkig de P&V Fietsverzekering, één van de meest volledige op de markt.
De commercial liep op tv — op VTM, La Une en Tipik — en vormde samen met de online versie een eerste touch point. Met een landing page, een uitgebreid socialmediaplan, digitale POS-schermen in de P&V-kantoren en een opvallende kusttram maakten we er een geslaagde nationale campagne van.
Al bleef het daar niet bij: P&V steunde de Fietersbond ook structureel en zette z’n schouders mee onder VeloVeilig Vlaanderen, een initiatief van DPG Media. Deze actie nodigde fietsers uit om gevaarlijke fietspunten te melden in de app. En zo maakten we Vlaanderen weer wat fietsveiliger én trokken we de regering nog eens goed aan de oren.
We zijn een geëngageerde verzekeraar die midden in de samenleving staat. Door fietsers te beschermen, willen we duurzame mobiliteit promoten.
Dirk Wauters
Communication Director P&V Verzekeringen