Uitdaging
Het is als zelfstandige of startende ondernemer niet eenvoudig om de bomen nog te zien tussen het bos van de sociale secretariaten en HR-kantoren. Daarmee was voor Securex de tijd rijp om duidelijk te maken waarvoor ze staan. Er altijd zijn voor zelfstandigen en werkgevers. Hen bijstaan bij alle uitdagingen die komen kijken bij de opstart en het runnen van een eigen zaak, en dit op een menselijke en ondersteunende manier. Aan ons om deze mooie belofte te delen met startende en bestaande ondernemers.
Aanpak
Voor de merkcampagne bouwden we verder op de bestaande merklijn van Securex: ‘Altijd Klaar’. Deze merkbelofte kreeg een meer ‘menselijke smoel’ met een strategische facelift. Wat zich vertaalde in de volgende rationale: ondernemers die goed ondersteund en begeleid worden kunnen zich meer bezighouden met wat écht belangrijk is, namelijk hun onderneming. Want de zekerheid dat ze met vragen altijd terechtkunnen bij de Securex experten en steeds kunnen rekenen op actueel advies, geeft hen de nodige gemoedsrust.
Daaruit vloeide deze campagnelijn voort: ‘Securex, altijd kort op de bal.’ Naast de lijn was ook het felgekleurde balletje uit het Securex-logo een rode draad – of oranje draad, als u wil – in de campagne. Samen vormden ze de basis van verschillende tv-spots waarbij (startende) zaakvoerders een pertinente vraag opgooien, en doorspelen naar Securex-medewerkers die steeds klaarstaan met een concreet antwoord. Voor deze glansrol hebben we echte Securex-medewerkers ingezet, wie anders. In totaal ging het om zes merkvideo’s. Elk met een gerichte focus op een doelgroep, stuiterden ze online en op alle nationale tv-zenders.
Resultaat
De campagne was een schot in de roos. Jonge wolven en ervaren rotten kregen de bemoedigende boodschap dat hun onderneming in goede handen is bij Securex. Wij op onze beurt, kijken dan weer uit naar de volgende Securex brand tracker met stijgende cijfers op vlak van awareness, consideration en preference.
De branding wordt in deze campagne één op één gekoppeld aan de merkbelofte. Dan is het balletje rond.
Seb De Roover
Creative Director DALLAS